Journal Life #1

by - 10.44

Assalamualaikum and hello


   Seiring Waktu berjalan dan berputar tanpa henti, semakin saya merasakan ada hal yang kini mulai membesarkan jiwa saya,ini adalah hal yang mungkin bukan hanya saya yang memiliki tetapi jutaan wanita yang akan sabar menghadapi berbagai ceritera hidup yang berawal dari kisah kehidupan di rumah,disekolah,lingungan pergaulan,organisasi, pekerjaan serta masih banyak lagi.sebenarnya lelakipun punya kisah yah, tapi beda daripada waniita sebab lebih sensitif.

   Saya tekan Sabar dalam Hati dan selalu mencobanya menghadapi seorang yang begitu menghakimi saya, bahkan rela mengeluarkan sebuah ucapan pedas yang saya juga tak tahu tujuannya apa ?? tak apa, Selalu kata sabar,sabar,sabar, sebab itu adalah kunci dari segalanya walaupun terkadang meluap tak terkendali,apapun itu cobalah mengingat dunia tak akan selamanya, kita akan kembali sekejap ucapan pedas itu.

Surah Al-Imran (3:120);
".. Tapi jika Anda tetap sabar dan menjadi Al-Muttaqun (yang saleh), tidak sedikit bahaya akan kecerdikan mereka lakukan untuk Anda."


Surat Hud (11:115);
"Dan bersabarlah, sesungguhnya Allah tidak limbah pahala kebaikan-orang yang berbuat."







Wassalam


You May Also Like

12 komentar

  1. naaaaaaaaaaaaahhh., sekarang bisa komentar hihi.,

    BalasHapus
  2. menyentuh banget kata-katanya., salam kenal :)

    BalasHapus
  3. djawa : Oowww dear makasih sering" mampr yah
    salam kenal balik

    BalasHapus
  4. oke., akan sering mampir ksini hehe., untuk baca2., :D

    BalasHapus
  5. djawa : okey aku akn bekunjung k sana juga hehehhe

    BalasHapus
  6. Huhu...lagi banyak bersabar lagi elok sebenarnya...tapi nak banyak bersabar tu lah antara benda paling susah nak buat..

    BalasHapus
  7. kizz :D tulah cam coba teruss sabar...
    Suprice kizz boleh hadir lagi....BigHug

    BalasHapus
  8. Dan ketahuilah bahawa Sabar itu bermaksud "Move forward and take necessary action".

    Bukan duduk berdiam diri sahaja, ye dik.

    BalasHapus
  9. Iya akak ella :tak dalah diam sahaja, slalu moving on dalam diam tuuu...

    BalasHapus
  10. WAh....tinggi macam pokok..

    BalasHapus