Tugas Akhir ( Seminar Akhir )

by - 05.53


Assalamualaikum warahmatullah,

Salam Aidil Adha, untuk semua umat muslim & muslimah 

        Heillloooooo saudaraku kat dunia blog ini, jujur saya selalu merindukan kalian semua walaupun saya sibuk namun tersangat ada niat nak update entry but apadaya kekuatan & kondisi line tak best…
       Okey saudara(i)’ku maaf kali ini saya nak bagi cerita mengapa gadis lama sangat nak update (perasaan ada yang tanye’) . first time ingat tak entri ne SEMINAR JUDUL 10/04/2012 ini adalah awal dari kisah cerita tentang Tugas Akhir, presentasi tentang judul, berani berbicara tentang materi apa yang ada pilih. Kemudian SEMINAR HASIL 08/09/2012 ini pula saya melalui berbagai rintangan yang begitu rumit every day duduk dalam la minta tolong kepada semua asisten dosan, sebab mereka lebih pintar. Saya sungguh mengucapkan terima kasih kepada para asisten dosen yang telah banyak memberikan bantuan ilmu kepada saya, semua ne tak akan terlupakan.

Dan kali ini adalah ‘SEMINAR AKHIR’ sebuah kisah seorang anak yang akan berjuang selama 45menit dalam satu ruangan bersama tiga orang dosen penguji. Awal kali mendapatkan jadwal tanggal 02/10/2012 tepat pukul 15.00 Ruang Rapat, menunggu dan menunggu hingga akhirnya masuk kedalam kelas memandang wajah para penguji yang cantik dan gagah, tidak mampu memperlambat detak jantungku yang sangat kencang, okey slideshow file, presentation and OWWW…. dan hasilnya PENDING dengan alasan beda asumsi yang membuat semua harus END setelah 20menit. Dan jujur dalam jangka waktu seminggu setelah kekecawaan itu saya harus mengumpulkan semangat lagi yang telah jatuh berserakan, but hingga akhirnya tibalah saat yang dinantikan tepat tanggal 09/10/2012 dimana saya mengulang presentation tersebut diawali (bismillah) masuk kelas slide show, sesi Tanya jawab for penguji 1 selama +- 30menit, penguji 2 +-20menit, penguji 3 +- 10menit setiap alur pertanyaan jujur tak mampu menjawab secara detail hanya sesingkat mungkin sebab nerveus yang luar biasa, -+ 2jam dalam ruangan tu saya keluar sebentar untuk membrikan masa kepada para dosen mengambil keputusan. Dan akhirnya kembali lagi dengan perasaan yang tadi nerveous kini menjadi sedih/terharu sebab pernyataan ini ‘ Saudari Andi Arfaini apakah anda layak untuk di luluskan ? ‘ ya Allah dalam hati  kenapa pula tanya cam tu, apa mau seminar/presentation tuk ketiga kalinya? Dalam hati cakap cam tu, Dan setelah air mata bercucuran membasahi pipi, hingga my hijab menjadi sapu tangan untuk membersihan tetesan air mata bahagia, terdengarlah pernyataan ‘Saudari Andi Arfaini anda dinyatakan LULUS’ subhanallah ya rabb… rasa macam mau pengsan dengar tuu, rasanya speechles but dalam ruangan tu ketiga dosen cam sedih juga, but dosen pembimbing tu mesti peluk + nangis jg.  Saya tak akan pernah melupakan moment ini alangkah bahagianyaa, sekalipun harus melewati berbagai rintangan. Lepas keluar dari ruang seminar tuu cam nak cium sume orng dekat gadis heheheheh, cepat nak balik rumah bagi tau family bila dah Berjaya melewati seminar tuk capai gelar Amd, kom. Syukur Alhamdulilaah

             Lepas tuu nak buat revisi after jilid, alhamduilih first time belum bleh dapat tanda tangan setelah semua Nampak betul barulah bleh diberikan tanda tangan lepas tu jilid lagi alhamdulilah.

         
Saudara-saudara yang setia stay kat blog ne maaf bila tak bleh berikan post entri yang luar biasa, terima kasih pula dah baca entry ne insya allah bila line dah best  akan balas kunjungan kalian semua, jujur saya rindukan sangat korang sume, apa tak lagi kekawan yang jumpa kat fibox tuu I miss u so much, dah menyelasaikan study ne, hope korang sume bleh bantu wish smoga bleh sukses mendapatkan pekerjaan atau berwirausaha. sa ucapkan semoga kita semua senantiasa diberikan kemudahan dalam meraih cita-cita dan jangan lupa berdoa, dan yang penting sayangi orang tua. Salam sayang untuk semuanya (kita semua saudara).


You May Also Like

3 komentar